2041441204 |
L'acompanyament artístic a les llars d'infants |
2019-2020 |
Taller. Llar d'Infants |
|
|
|
11/2/2020 - 3/3/2020 (15 hores) de 17:30h a 20:00h |
|
CRP Ciutat de Badalona |
|
Av. Maresme, 192-212 (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació en la que es reflexionarà sobre l'acompanyament de l'expressió artística a les llars d'infants.
|
| |
Objectius |
-Conscienciar als docents de la importància del naixement de l’expressió plàstica i
sobretot el llenguatge del dibuix dels infants 0-3 .
-Sensibilitzar cap a un acompanyament respectuós cap a les creacions i expressions
dels nens que potenciï el procés per sobre del resultat final.
-Oferir recursos tècnics a les mestres perquè les propostes d'expressió artística de
l'aula esdevenen provocatives, obertes i que fomentin el llenguatge expressiu del nen.
-Acostar l'art dels artistes a l'escola d'una manera fluida que obri la mirada als
acompanyants.
|
| |
Continguts |
MÒDUL 1
Com acompanyar el naixement i l'evolució del dibuix dels infants.
-Garantir el respecte cap al procés d'aprenentatge del llenguatge del dibuix
-Reflexionar sobre l’ús i exposició de les produccions.
-Oferir eines i tècniques que vagin més enllà del material escolar.
Continguts: etapes del dibuix, Lowelfeld , materials i suports de dibuix, el dibuix com a
llenguatge expressiu i com a digestió dels nens.
MÒDUL 2
La pintura i el color
- Obrir els horitzons de les propostes de les mestres.
-Nodrir els materials pictòrics l'aula.
- Aportar cultura i tècnica en l'espai d'una manera oberta i provocativa.
Continguts: teoria del color, suport, eina, material,treball vertical, treball horitzontal,
Stern i les seves propostes, punts de partida.
MÒDUL 3
La conquesta del Volum
- Obrir els horitzons a les propostes de les mestres.
-Nodrir de materials alternatius l'aula.
-Aportar cultura i tècnica en l'espai d'una manera oberta i provocativa.
Continguts: De les dues a les tres dimensions, el repte d'ocupar l'espai modelant, afegint,
buidant i construint, materials , masses i eines. Els materials de la naturalesa. Els
materials reciclats.
MÒDUL 4
Com es relaciona l'escola amb les produccions dels artistes.
- Retrobar-se amb l'art del quotidià, del carrer, el landart i la interdisciplinarietat.
-Connectar amb la vibració i el fer vibrar amb les propostes dels artistes reconeguts.
-Acostar als nens als museus des del joc .
Continguts: Els materials que envolten els nens a l'aula, a casa i a l'entorn, l'art del carrer,
els museus,els artistes, el land art, propostes interdisciplinàries, performance instal·lació i
acció
|
| |
Formador/a |
Glòria Vives Xiol
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% d'hores presencials.
Elaboració d'un projecte d'aula i aportació d'experiències.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents de llars d'infants
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
11/02/2020 |
1730 |
2030 |
Sessió 2 |
dimarts |
04/02/2020 |
- |
- |
Sessió 3 |
dimarts |
18/02/2020 |
- |
- |
Sessió 4 |
dimarts |
03/03/2020 |
1730 |
2030 |
|
| |